Informacja dot. ochrony danych osobowych po 25 maja 2018 r.
Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje dotyczące ochrony i przetwarzania przez
Premium Mobile Sp. z o.o. Państwa danych osobowych. Powierzone nam dane osobowe są dla
nas ważne i pozostają pod szczególną ochroną, ponieważ jest to sfera Twojej prywatności.
Równocześnie dane te są nam potrzebne do tego, aby prawidłowo świadczyć dla Pani/Pana
usługi i w innych celach określonych przepisami. Przetwarzanie danych osobowych oznacza
różne czynności, takie jak zbieranie danych, ich zapisywanie i przechowywanie,
opracowywanie danych już zebranych, jak również ich zmienianie, w tym poprawianie
i aktualizacja. Przetwarzaniem będzie także udostępnianie Państwu tych danych czy wreszcie
ich usuwanie. Robimy to sami lub przy pomocy starannie wybranych przez nas
podwykonawców. Poniżej znajdziecie Państwo więcej szczegółów o kategoriach danych, które
przetwarzamy, celach tego przetwarzania oraz o kategoriach podmiotów, z którymi
współpracujemy. Zawarte zostały również informację o Państwa prawach do własnych danych
osobowych.
Informacja ta sporządzona została na podstawie Rozporządzenia o Ochronie Danych
Osobowych „RODO”1
. Sugerujemy, abyście Państwo dokładnie ją przeczytali; nie wymaga
ona żadnych innych działań ani kontaktu ze Premium Mobile Sp. z o.o.
W rozumieniu RODO, Premium Mobile Sp. z o.o. jest administratorem powierzonych nam przez
Państwa danych osobowych, co oznacza, że dbamy o Państwa dane i pilnujemy, aby były
bezpieczne i wykorzystywane zgodnie z prawem oraz umową zawartą między nami.
I. Jakie dane przetwarzamy?
Dane osobowe wykorzystywane są przede wszystkim do zawarcia, realizacji (w tym do
prowadzenia marketingu bezpośredniego i sprzedaży nowych usług) oraz do zmiany zawartych
z Państwem umów, w tym do obsługi procesu dostarczania usług, włączając rozliczenia z
innymi operatorami telekomunikacyjnymi. Dane wykorzystywane są również do obsługi
reklamacji, zapobiegania nadużyciom i ich wykrywania, a także do zarządzania roszczeniami
umownymi (w tym do weryfikacji Państwa wiarygodności płatniczej i windykacji).
Dane wykorzystywane są również do tworzenia dla Państwa kont w ramach Programu
Ambasador, w celu obsługi procesu przyznania nagród rzeczowych i pieniężnych za
pozyskanych przez Państwa dla Premium Mobile nowych Klientów oraz do weryfikacji
poprawności rozliczeń, dokonania wysyłki nagród rzeczowych, wypłat nagród pieniężnych na
konto bankowe oraz obsługi procesu reklamacji.
Dane te wykorzystujemy również w ramach analiz wewnętrznych służących zarządzaniu
dostarczanymi usługami oraz planowaniu ich rozwoju. W powyższym zakresie wykorzystujemy
również Państwa dane lokalizacyjne.
Ponadto, dane osobowe wykorzystujemy do wykonania obowiązków nałożonych na nas
przepisami prawa.
Zgodnie z RODO część z tych danych przetwarzamy bez konieczności uzyskiwania Państwa
osobnej zgody, ponieważ potrzebne jest to do wykonania wiążącej nas umowy lub wynika z
naszego uzasadnionego interesu prawnego. W innych sytuacjach dane przetwarzamy ściśle na
podstawie Państwa zgody i tylko w zakresie, który jest opisany przy każdej takiej zgodzie.
Dane osobowe zbierane na naszej stronie WWW, takiej jak numer IP komputera, z którego
Państwo korzystają wchodząc na stronę, przetwarzany jest wyłącznie w celach badania
statystyk wejść na stronę z wykorzystaniem narzędzia Google Analytics.
We wskazanych wyżej celach Państwa dane osobowe wykorzystujemy sami oraz
przekazujemy podmiotom z nami współpracującym lub naszym podwykonawcom, którzy
pomagają nam tworzyć i dostarczać Państwu usługi. Podmioty te przetwarzają Państwa dane
osobowe w naszymi imieniu. Dane osobowe przekazujemy również podmiotom, które
świadczą dla Państwa usługi powiązane z naszymi usługami, a które są odrębnymi
administratorami danych osobowych przetwarzającymi Państwa dane we własnym imieniu.
Należą do nich inni operatorzy telekomunikacyjni, firmy kurierskie czy pocztowe, banki,
instytucje płatnicze czy uprawnione organy administracji publicznej, w tym Prezes Urzędu
Komunikacji Elektronicznej.
Obecnie Premium Mobile Sp. z o.o. nie wykorzystuje Państwa danych osobowych w procesach
automatycznego podejmowania decyzji.
Przetwarzane przez Premium Mobile dane osobowe obejmują:
1. Imiona i nazwisko.
2. Datę urodzenia.
3. Numer PESEL
4. Numer dokumentu tożsamości.
5. Adres zamieszkania.
6. Adres korespondencyjny.
7. Numer telefonu pozostawiony do kontaktu.
8. Adres poczty elektronicznej.
9. Numery telefonów w ramach konta Klienta.
10. Numer rachunku bankowego.
11. Numery IP komputerów z którego łącza się Państwo z naszymi serwisami
internetowymi.
II. Cele i podstawy przetwarzania
Poniżej wskazujemy, w jakim celu przetwarzamy Państwa dane osobowe oraz jaka jest
podstawa prawna tego przetwarzania:
• w celu zawarcia umowy świadczenia usług na podstawie Państwa zainteresowania
naszą ofertą zgłoszonego przez Infolinię lub na stronie www.premiummobile.pl
(podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO); cel ten obejmuje również ocenę Państwa
wiarygodności finansowej, aby lepiej dopasować ofertę do warunków umownych,
jakie Państwu zaproponujemy;
• w celu wykonania i na podstawie zawartej z nami umowy o świadczenie usług
telekomunikacyjnych, w tym: zapewnienia poprawności działania usług, wystawiania i
przechowywania faktur i innych dokumentów księgowych, udzielania odpowiedzi na
reklamacje, zapewnienie bezpieczeństwa sieci (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
• w celu wykonania obowiązku prawnego, jeżeli taki obowiązek zostanie na nas nałożony
przepisem prawa lub decyzją indywidualną urzędu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c)
RODO);
• w celach analitycznych, np. w celu doboru usług do potrzeb naszych Klientów;
optymalizacji naszych produktów, między innymi na podstawie zgłaszanych przez
Państwa uwag i zbierania opinii a także w celu optymalizacji procesów obsługi na
podstawie przebiegu procesów obsługi, w tym reklamacji itp., co jest naszym prawnie
uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
• w celach archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji potrzebnych do
potwierdzenia konkretnych okoliczności, co jest naszym prawnie uzasadnionym
interesem (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
• w celu określenia, domagania się lub obrony przed żądaniami (roszczeniami), co jest
naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
• w celu badania Państwa zadowolenia i określania jakości usług, z których Państwo
korzystacie, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust. 1
lit. f) RODO);
• w celu bezpośredniego oferowania Państwu produktów i usług (marketing
bezpośredni), co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust.
1 lit. f) RODO);
• w celu bezpośredniego oferowania Państwu (marketing bezpośredni) produktów i
usług firm z nami współpracujących (naszych partnerów), co jest prawnie
uzasadnionym interesem naszym jak i naszych partnerów, (podstawa z art. 6 ust. 1 lit.
f) RODO).
III. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, ale jest warunkiem zawarcia umowy. Jeżeli
więc ich nam Państwo nie podacie, nie będziemy mogli zawrzeć umowy.
IV. Odbiorcy danych
Państwa dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:
• podwykonawcom, czyli podmiotom przetwarzającym dane w naszym imieniu,
z których korzystamy, by świadczyć Państwu usługi, w szczególności: podmiotom
świadczącym dla nas usługi informatyczne, utrzymania sieci, pośredniczącym w
sprzedaży naszych usług, obsługujących korespondencję i wpierających nas w procesie
obsługi, firmom księgowym, audytorom, doradcom prawnym, i agencjom
marketingowym;
• innym administratorom danych przetwarzających dane w swoim imieniu: firmom
prowadzących działalność pocztową i kurierską, bankom i instytucjom prowadzącym
działalność płatniczą, firmom nabywającym wierzytelności, Prezesowi Urzędu
Komunikacji w przypadku przenoszenia numeru do naszej sieci, biurom informacji
gospodarczych przy zawieraniu umowy, innym przedsiębiorcom telekomunikacyjnym
prowadzącym spisy abonentów lub świadczącym usługę informacji o numerach
telefonicznych;
• innym niezależnym odbiorcom: podmiotom z Grupy kapitałowej Cyfrowy Polsat oraz
podmiotom powiązanym i partnerom handlowym, których oferta uzupełnia naszą.
V. Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych
Nie przekazujemy Państwa danych poza teren Polski/UE/Europejskiego Obszaru
Gospodarczego.
VI. Okres przechowywania danych
1. Państwa dane pozyskane w celu zawarcia umowy o świadczenie usług przechowujemy
przez okres niezbędny do jej zawarcia oraz do końca roku kalendarzowego następującego
po roku, w którym ostatni raz się z nami Państwo kontaktowaliście w sprawie jej zawarcia
2. W razie zawarcia umowy o świadczenie usług Państwa dane przetwarzamy do końca
okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z umowy.
3. Państwa podstawowe dane kontaktowe przechowujemy dla potrzeb realizacji usług oraz
marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług do czasu, aż ustalimy, że się dane
się zdezaktualizowały, został zgłoszony sprzeciw względem ich przetwarzania w tym celu
albo cofnęliście Państwo zgodę - jeśli przetwarzaliśmy dane osobowe na podstawie
wyrażonej zgody.
Państwa dane osobowe chronione są zgodnie z przyjętą w Premium Mobile Polityką Ochrony
Danych Osobowych, która wskazuje zasady postępowania z danymi osobowymi, zarówno w
formie elektronicznej jak i utrwalonych na dokumentach papierowych. Zasady te obejmują
zarówno środki zabezpieczające technicznie jak i organizacyjnie dane osobowe przed utratą,
zmiana, wykorzystaniem niezgodnym z udzielonymi zgodami lub przepisami prawa oraz
dostępem osób nieuprawnionych. Polityka ta obejmuje również taką samą ochroną dane
osobowe pracowników oraz współpracowników Premium Mobile.
Od 25 maja 2018 będą Państwo mieli prawo do:
1) dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
2) do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
3) do usunięcia danych: jeżeli Państwa zdaniem nie ma podstaw do tego, abyśmy
przetwarzali Państwa dane, możecie zażądać, abyśmy je usunęli;
4) do żądania ograniczenia przetwarzania danych: Możecie Państwo zażądać, abyśmy
ograniczyli przetwarzanie Państwa danych osobowych wyłącznie do ich
przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Państwem działań, jeżeli Państwa
zdaniem mamy nieprawidłowe dane lub przetwarzamy je bezpodstawnie. Możecie
również zgłosić takie żądanie, gdy nie chcecie Państwo, żebyśmy dane usunęli, bo są
potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony Państwa żądań. Żądanie takie można
zgłosić w szczególności na czas wniesionego przez Państwo sprzeciwu względem
przetwarzania danych.
5) do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych – Sprzeciw „marketingowy’’:
Jest to prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych w celu prowadzenia
marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystają Państwo z tego prawa – zaprzestaniemy
przetwarzania danych w tym celu.
6) do przenoszenia danych: Jest to prawo otrzymania od nas w ustrukturyzowanym,
powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych
osobowych Państwa dotyczących, które nam dostarczyliście na podstawie umowy lub
Państwa zgody. Prawo to obejmuje polecenie nam przesłania tych danych bezpośrednio
innemu podmiotowi.
7) do wniesienia skargi do organu nadzorczego: Jeżeli uważacie, że przetwarzamy
Państwa dane niezgodnie z prawem, można złożyć w tej sprawie skargę do Prezesa
Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8) do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych: W każdej chwili mają
Państwo prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych, które
przetwarzamy na podstawie Państwa zgody. Może to być równoznaczne z utratą prawa
do korzystania z określonej oferty lub zniżek. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na
zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Państwa zgody
przed jej wycofaniem.
Wnioski indywidualne dotyczące Państwa praw prosimy od 25 maja 2018 r. kierować na adres
email: wnioskirodo@premiummobile.pl lub dok@premiummobile.pl. W procesie udzielania
odpowiedzi na wniosek będziemy prosić o stosowne informacje, które pozwolą nam na
sprawdzenie, czy wniosek jest złożony przez osobę uprawnioną, czyli podmiot konkretnych
danych osobowych lub przez osobę działającą w jego imieniu.
VII. Dane kontaktowe Administratora oraz Inspektora Ochrony Danych
Dane kontaktowe Administratora danych osobowych: Premium Mobile Sp. z o.o., Al. Stanów
Zjednoczonych 61A, 04-028 Warszawa.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych w Premium Mobile Sp. z o.o.:
iod@premiummobile.pl, tel. +48 729 992 290